BMW М3 G80 получит все таки двигатель S58 — Самые актуальные автомобильные новости

See the new BMW M engine — The S58!

Home » Models » Engines » See the new BMW M engine – The S58!

February 12, 2019 / 3 minutes read

Five years after the debut of the S55, the time has come for a completely new BMW M straight-six engine. The S55 successor – the BMW S58 – will be the face of the M Division for the next few years and provide power to future models as well. It all starts now with the X3 M and X4 M, followed by the next generation of M3 and M4, and later by the next M2 generation.

Continue Reading Below

The technical basis of the S58 is the B58 modular engine, which BMW has been using in almost all model series for some time now. The 3.0-liter engine has now been comprehensively redesigned in order to be able to fulfill the performance requirements of the M GmbH, in addition to the increasingly stringent emission regulations all over the world.

Undoubtedly more important is the engine performance data. Even the entry-level version of the S58 delivers 480 PS (473 hp in the US) and offers 600 Newton meters (442 lb-ft) of torque, making it more powerful that even the engine found in the M3 CS and M4 CS models.

The top models X3 M Competition and X4 M Competition are using a tuned up version of the S58 delivering around 510 PS (503 hp), but the expectations are that more power can be squeezed out of the engine if other sportscars emerge under the M Division.

In the the 480-PS version of the S58, the torque is delivered between 2,600 and 5,600 rpm, while the drivers of the 510-PS version can even enjoy 600 Newton meters between 2,600 and 5,950 rpm. A little later, at 6,250 rpm, the maximum power is applied. A small step backwards is only reported at the maximum speed of 7,200 rpm, where the predecessor engine S55 still scored 100 additional revolutions per minute.

This latest incarnation of M TwinPower Turbo technology features two mono- scroll turbochargers, which supply compressed air to cylinders 1 – 3 and 4 – 6 respectively. The engine’s power output is further enhanced through the use of upgraded compressors and an indirect intercooler supplied by a low- temperature circuit. A flow-optimised air intake system reduces pressure losses, while an electronically controlled wastegate (which can be closed quickly) enhances responsiveness. The wide-opening wastegate also heightens the effectiveness of the catalytic converters positioned close to the engine.

Читайте также:  Размеры шин и дисков для Хонды разных модификаций, параметры колес

The High Precision Injection technology raises maximum injection pressure from 200 bar to 350 bar, enabling extremely efficient mixture preparation. The fine atomisation of the fuel in the combustion chambers minimises emissions, especially under full acceleration loads and at high speeds. The package of technology is rounded off by VALVETRONIC fully variable valve timing and Double-VANOS variable camshaft timing. The result is a liter output of up to 170 hp per liter of displacement, making the new BMW S58 one of the best engines on the market.

In order to be able to offer not only high performance but also the revving pleasure expected of a BMW sports engine, the engineers rely on an extremely rigid construction with the lowest possible weight. The core of the cylinder head, produced in 3D printing technology, not only contributes to the lowest possible weight with its unique shape, it also supports thermal management with its coolant channels integrated in optimum form.

Three large radiators, an additional engine oil cooler and a separate transmission oil cooler keep the temperatures under control. A map-controlled oil pump with additional suction stage in conjunction with the oil sump, which has two chambers and an integrated suction channel, enables reliable lubrication even at high lateral accelerations.

It remains to be seen how well the engineers of the M GmbH have managed to get the sound of the engine. We already know that the exhaust system with flap control ensures different sound experiences depending on the selected driving program. As in the M5, a button on the center console can be used to activate a discreet mode, but more on this in the near future.

S58 – новый двигатель BMW M GmbH

Встречайте новый мотор S58

Спустя пять лет после дебюта S55 настало время для совершенно нового двигателя BMW M. Преемник S55 — новый мотор S58, который станет лицом подразделения BMW М GmbH в течение следующих нескольких лет. Новый двигатель S58 дебютировал с моделями X3 M и X4 M, за которыми последуют M3 и M4 следующего поколения, а затем — следующее поколение M2.

Технической базой S58 стал модульный двигатель B58, который BMW использует практически во всех модельных рядах новых поколений. 3-литровый двигатель был полностью переработан для того, чтобы соответствовать требованиям к рабочим характеристикам M GmbH и строгим нормам выбросов CO по всему миру.

Базовая версия S58 обладает мощностью 480 л.с. и крутящим моментом 600 ньютон-метров, что делает его более мощным, чем даже двигателя в M3 CS и M4 CS.

Лучшие модели X3 M Competition и X4 M Competition используют настроенную версию S58, обеспечивающую мощность около 510 л.с., но ожидается, что из двигателя появится больше мощности, если в М-дивизионе появятся другие спорткары.

Читайте также:  Знакомство с паяльником A-BF GS60D; FIRENIKO site

В 480-сильной версии S58 максимальный крутящий момент развивается между 2600 и 5600 об/мин, в то время как водители версии мощностью 510 “лошадок” могут даже наслаждаться 600 Нм при 2600 и 5950 об/мин.

“Даббл” M TwinPower Turbo

В новом моторе S58 используются технологии M TwinPower Turbo с двумя турбонагнетателями, которые подают сжатый воздух в цилиндры 1–3 и 4–6 соответственно. Выходная мощность двигателя дополнительно повышается за счет использования модернизированных компрессоров и косвенного промежуточного охладителя. Оптимизированная по потоку система забора воздуха снижает потери давления, а электронно-управляемый перепускной клапан, который можно быстро закрыть, повышает скорость отклика. Широко открывающаяся заслонка также повышает эффективность каталитических нейтрализаторов, расположенных рядом с двигателем.

Технология High Precision Injection повышает максимальное давление впрыска с 200 бар до 350 бар, обеспечивая чрезвычайно эффективную подготовку смеси. Тонкое распыление топлива в камерах сгорания сводит к минимуму выбросы, особенно при нагрузках с максимальным ускорением и на высоких скоростях. Пакет технологий дополняется полностью регулируемой системой управления фазами газораспределения и подъемом клапанов VALVETRONIC и системой изменения фаз газораспределения Double-VANOS. Результат — мощность до 170 л.с. на 1 литр рабочего объема, что делает новый BMW S58 одним из лучших двигателей на рынке сегодняшнего дня.

Чтобы предложить не только высокую производительность, но и ожидаемое удовольствие от спортивного двигателя BMW, инженеры полагаются на чрезвычайно жесткую конструкцию с минимально возможным весом. Ядро головки цилиндров, изготовленное по технологии 3D-печати, не только способствует получению минимально возможного веса благодаря своей уникальной форме, но и поддерживает управление температурой благодаря встроенным в оптимальную форму каналам охлаждения.

Три больших радиатора, дополнительный охладитель моторного масла и отдельный охладитель трансмиссионного масла позволяют контролировать температуру. Управляемый масляный насос с дополнительной ступенью всасывания в сочетании с масляным поддоном, который имеет две камеры и встроенный всасывающий канал, обеспечивает надежную смазку даже при высоких ускорениях.



Звук в S58 — время синтетики?

Еще неизвестно, насколько хорошо инженерам M GmbH удалось настроить звук двигателя. Но мы уже знаем, что система выпуска отработавших газов с заслонкой обеспечивает различный звук в зависимости от выбранной программы вождения. В новых моделях ожидается, как и в последней версии M5, что с помощью кнопки на центральной консоли можно активировать “синтетический” режим звучания двигателя.

A Closer Look At The Future BMW M3/M4 Engine – The S58

Home » Models » BMW M3 » A Closer Look At The Future BMW M3/M4 Engine – The S58

June 10, 2019 / 2 minutes read

At the launch of the 2020 BMW X3 M and X4 M, the engineers from Munich hosted several workshops to outline the new tech in the ///M SUVs. One of these workshops involved the all-new BMW S58 engine, the heart of the X3 M and X4 M, and also of the future G80/G82 BMW M3 and M4. The engine has yet to be officially acknowledged by BMW as the powerplant of the new M3, but the writing has been on the wall for quite some time now.

Читайте также:  Температура дымления масел и животных жиров

Continue Reading Below

The video below, hosted by Robert Biebl, BMW X3 M and X4 M Project Manager Drivetrain, takes us around the S58 engine for some in-depth details.

The technical basis of the S58 is the B58 modular engine, which BMW has been using in almost all model series for some time now. The 3.0-liter engine has now been comprehensively redesigned in order to be able to fulfill the performance requirements of the M GmbH, in addition to the increasingly stringent emission regulations all over the world.

The entry-level version of the S58 delivers 480 PS (473 hp in the US) and offers 600 Newton meters (442 lb-ft) of torque, making it more powerful that even the engine found in the M3 CS and M4 CS models. The top models X3 M Competition and X4 M Competition are using a tuned up version of the S58 delivering around 510 PS (503 hp), but the expectations are that more power can be squeezed out of the engine if other sportscars emerge under the M Division.

In the the 480-PS version of the S58, the torque is delivered between 2,600 and 5,600 rpm, while the drivers of the 510-PS version can even enjoy 600 Newton meters between 2,600 and 5,950 rpm. A little later, at 6,250 rpm, the maximum power is applied. A small step backwards is only reported at the maximum speed of 7,200 rpm, where the predecessor engine S55 still scored 100 additional revolutions per minute.

This latest incarnation of M TwinPower Turbo technology features two mono- scroll turbochargers, which supply compressed air to cylinders 1 – 3 and 4 – 6 respectively. The engine’s power output is further enhanced through the use of upgraded compressors and an indirect intercooler supplied by a low- temperature circuit. A flow-optimised air intake system reduces pressure losses, while an electronically controlled wastegate (which can be closed quickly) enhances responsiveness. The wide-opening wastegate also heightens the effectiveness of the catalytic converters positioned close to the engine.

The High Precision Injection technology raises maximum injection pressure from 200 bar to 350 bar, enabling extremely efficient mixture preparation.

Three large radiators, an additional engine oil cooler and a separate transmission oil cooler keep the temperatures under control.

To learn more, click on the video below and subscribe to our Youtube channel:

Ссылка на основную публикацию
BMW 3 серии 2019 года фото, характеристики, цена в России
Новая BMW 3 серии теперь и универсал - – автомобильный журнал Грузопассажирская «трёшка» получила багажник объёмом 500 л и будет...
Audi Audi 80 90 (1986-1991) Руководство по ремонту и техническому обслуживанию Подача топлива; от
Audi Audi 80 90 (1986-1991) Руководство по ремонту и техническому обслуживанию Подача топлива; от Для бесперебойной подачи топлива необходима вентиляция...
Audi 80 b4 замки дверей ц
Ауди 80 не открывается водительская дверь Всем привет! С новым годом! У меня накануне перестала открываться водительская дверь — и...
BMW 325i E90 3 Series — характеристика — фото
BMW 325i E90 технические характеристики и обзор Краткое описание Официально BMW 325i E90 стал производиться в 2005 году, заменив своего...
Adblock detector